2012. április 14., szombat

Fáj-e?


Világéletemben UTÁLTAM futni, ha lehetett volna, akkor inkább hátrafelé futottam volna, csak ne kelljen előre. De van bennem egy „csakazértis” makacsság. Nem szeretem? Akkoris megtanulom, mert KÉPES vagyok rá. Szóval egyáltalán nem voltam biztos abban, hogy meddig fogok futni, hogy megszeretem-e, hogy lesz-e kitartásom csinálni, fejlődni, lesz-e sikerélményem. Azt mondtam, ha 1 hónapon keresztül futok és utána is még szeretnék, akkor beruházok egy „rendes” cipőbe. Addig egy régesrégi Adidas cipőben futottam, amiről azt sem tudtam, hogy milyen fajta (később kiderült, hogy terep futó cipő, de kisebb méretű, mint amilyenre szükségem van a futáshoz, én meg persze betonon futottam).
Aztán pár hét múlva úgy határoztam, hogy folytatom. Dechatlon itt van közel, elmentem és vettem egy futócipőt. Bár ne tettem volna, most 13.000 Ft-tal lennék gazdagabb. Rosszabb volt, mint a korábbi cipőm, pár km után fájt a lábam benne (nem tudtam persze, hogy azért, mert az akaratom erősebb volt a lábaimnál, vagy a cipő volt ramaty) . Szenvedtem vele pár hétig, aztán elbeszélgettem magammal. Szeretném folytatni? Igen. Hosszú távra gondolkodom? Igen. Akarom,  hogy ezalatt az idő alatt tönkremenjen a lábam? Nem.
Tehát elmentem egy olyan boltba, ahol ÉRTENEK a futáshoz, a lábhoz. Rászántam pár órát, felpróbáltam vagy 23 pár cipőt, kizárásos alapon döntöttem 1 pár mellett. X Ft-ot szántam rá, azt kértem az eladótól, amiket felpróbálok, azokról ne mondjon nekem árakat, nem szeretném, hogy az befolyásoljon egy kicsit sem (mint pl a korábbi, vadiúj párnál, mert mit tudhat egy futócipő többet a másiknál,  csak a márkát nem akarom megfizetni stb).

Megvettem az új cipőt (középkategóriás, már-már kifutó modell, de ezt sem tudtam persze és nem is érdekelt), felvettem és REPÜLTEM benne. Nem fájt semmim. Előtte volt fájdalom alkalmanként a vádlijaimban, az achilles-eimben és a legdurvábban a csípőmben. Persze vertem oda a betonhoz a lábamat, nem is csoda. Most volt 1 éves a cipőm, még kap egy kicsi időt, de tudom, hogy lassanként cserélni kell, hiába nem látszik rajta a strapa.
Nekem megér havi 2.000 Ft-ot, hogy JÓ cipőben fussak, vagyis inkább az, hogy vigyázzak az alkatrészeimre (kívül-belül, de ez már egy újabb történet). A régi új cipőt pedig kineveztem BR-os cipőnek, mert annak viszont tökéletes.

1 megjegyzés:

  1. Igen, én is akarok jó cipőt. Ez jó trükk! Én sem fogok árakat kérdezni! Na de hova is menjek? Hmmm... Decathlonba tuti nem, én is néztem tavaly, milyen gagyik, féloldalasak is a cipők. Pécsen keresek valami jó boltot! Nike-ban gondolkodom, mert a 2006-ban vásárolt cipőm még mindig hihetetlen jó állapotban van, pedig abban aerobikoztam, futottam mindent csináltam és mégis. Viszont szeretnék egy újat most már, ami csak jó futós. A baj az, hogy akkor lesz az egyik városban jó cipőm :( mindegy... bicajom is csak az egyik városban van jó :( a másodikkal majd meglepetem magam a családdal Karácsonyra!

    Most pedig ezt találtam ki a térdemre, nagyon dicsérik: http://shop.builder.hu/termekek_reszletes.htm4?id=6886

    Ma el is megyek venni! Remélem, van a minálunk is ez a cucc... állítólag ez helyrehozza majd a térdemet.

    Jameg az is, ha max. 50 kilóval guggolok és kitörésezek, mikor visszatérek.

    VálaszTörlés