2012. december 17., hétfő

Javítom....

... a heti átlagom, mentettem még a menthetőt.

11 és fél km, este. Talán már unalmas nektek. Nekem még nem. 55 perc alatt volt meg.

Megjavították a sütőmet, ágyő bolti kenyér. Ebben tudom, hogy az van, amit én akarok, hogy benne legyen. A tényleges munka maximum negyed óra, megsütve, lefagyasztva, 2 szeletenként felhasználva Karácsonyig kitart.



Korábban gyakran készítettem, a receptet természetesen Limaránál találtam évekkel ezelőtt. Nem tökölök vele túl sokat, az alap nagyjából mindig ugyanaz, kb 45 dkg száraz anyagnak a felét teljes kiőrlésű liszt adja, a másik felét, ami épp van itthon mag, korpa, pehely. Kimér, összekever, megsüt. Nem viccelek.

Hozzávalók :
20 dkg teljes kiőrlésű rozs liszt
7,5 dkg teljes kiőrlésű tönköly liszt,
7,5 dkg mag keverék (szezámmag/tökmag/lenmag)
5 dkg zabpehely
2,5 dkg zabkorpa
1 teáskanál só
2 g friss élesztő
1 teáskanál méz
1 evőkanál olívaolaj
3,5 dl langyos víz
egy szórásnyi őrölt köménymag


3 megjegyzés:

  1. Ehhez gondolom, kenyérsütő sem kell. Majd egyszer kipróbálom, de nálunk a sütő viccel...

    VálaszTörlés
  2. bocs, Angelocska vagyok, csak rossz gmaillel voltam bejelentkezve

    VálaszTörlés
  3. Angelocska, nem kenyérsütővel csináltam, hanem normális, sima tűzhelyes sütővel, őzgerinc formában. Az lett végre megjavítva, bár nem tudom, hogy jó ötlet volt-e, eddig hanyagoltam a sütisütést, ezután sokkal nehezebb lesz megállni, hogy ne süssek. Veszélyes, ha az embernek van egy működő sütője.

    VálaszTörlés